close

 

https://www.youtube.com/watch?v=E3BguR_dTWA

 

今天又找了一首老歌來翻譯
Brownstone - If You Love Me
如有翻譯錯誤或是有更好的用法,請多多指教,謝謝
-------------------------------------------------------------------------------------------
I don't wanna rain on this parade
我不想讓這次的遊行掃興
But I'm starting to question the love that was made
但我開始質疑我們之間的愛
I'm not looking for just an affair
我不是只想找個外遇對象
I want a love that is based on truth, not just dare
我想要的是一個建立於真實的愛,而非只是出於膽識

 

[Bridge]
You will not hurt my pride
你不會傷害我的自尊
If right now you decide
That you are not ready to settle down
如果你現在決定
你其實還沒準備好想要安定下來

But if you want my heart
但若你想要我的心
Then it's time that you start
To act like you're mine, in the light and the dark
那麼是時候該你表現得像「不論白晝或黑夜,你都是我的」

 

[Chorus]
If you love me, say it
如果你愛我,就說吧
If you trust me, do it
如果你相信我,就做吧
If you want me, show it
如果你想要我,表現吧
If you need me, prove it [x2]
如果你需要我,證明吧

 

You see now actions speak louder than words
你現在明白事實勝於雄辯
So don't just say things that I've already heard
所以別再只是說:「這些我早就聽過了」
Don't want your body without your soul
我不想要只有你的肉體而沒有你的靈魂
I don't want a love who will come here and go
也不想要只是一段玩玩就走的愛

 

[Bridge]

 

[Chorus x2]

 

If you love me, say it
如果你愛我,就說吧
If you want me baby
如果你想要我
I will do what you want me to do, yes I will
我會給你所有你想要我所做的,是的,我會

 

Oh baby, sweet baby,
哦,寶貝,甜蜜的寶貝
give me, give me, give me all the love that I need
給我、給我、給我全部我所需要的愛

 

Oh I, Oh I, I wanna touch you baby
哦,我、哦,我、我想撫摸你,寶貝
And spread my love all around you honey
在你的周圍散播我對你的愛,甜心
And if you care, you gotta show it baby
如果你在乎的話,你就必須表現出來,寶貝
True love to share
分享你真正的愛吧

 

2015.01.06

arrow
arrow
    全站熱搜

    Morpheus Lai 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()