https://www.youtube.com/watch?v=JxfMI3-CxbM

 

去年聖誕節前夕在ICRT聽到的歌曲
原曲的歌名是〈Love Letter〉
同樣收錄在R. Kelly於2010發行的《Love Letter》專輯中
兩首旋律相同,只有歌詞做過修改

------------------------------------------------------------------------------------------------
Do, do, do, do, do, do, do, do, do, do
都、都、都、都、都、都、都、都、都、都
This is a Christmas remix and it's sang
這是為了聖誕節唱的版本
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la, yeah
啦、啦、啦、啦、啦、啦、啦、啦、啦、啦、耶

Did you get my card?
妳收到了我的卡片嗎?
Did you read my love letter?
妳看了我寫的情書嗎?
Did it touch your heart?
它有讓妳心動嗎?
When you read my love letter?
當妳在看我寫的情書的時候

Pour the wine, read the signs, baby, it's Christmas time
倒滿酒,看到了嗎,寶貝,聖誕節來了
You and me underneath this tree
妳和我在這樹下
Candle stories told, kisses under mistletoe
就像燭光故事所說的一樣,在檞寄生下親吻
And everyone's asking their family
家家戶戶都這樣要求著

Did you get my card? (Christmas card)
妳收到了我的卡片嗎?(聖誕卡片)
Did you read my love letter? (Did you read my love letter?)
妳看了我寫的情書嗎?(妳看了我寫的情書嗎?)
Did it touch your heart? (Did it touch your heart, girl?)
它有讓妳心動嗎?(它有讓你心動嗎?女孩?)
When you read my love letter (My Christmas love letter)
當妳在看我寫的情書的時候(我的聖誕情書)

Sleigh bells, sweet dreams, kids are sleep, you and me
雪橇鈴,甜蜜的夢,孩子們都睡著了,妳和我
Wrap the gifts, I can't wait 'til the morning
包裝著禮物,我無法等到早上了
'Cause this moment's so heaven sent, marshmallows, hot chocolate
因為這一刻是上天的恩賜,棉花糖,熱巧克力
Fireplace, you and me cuddling
在壁爐旁,妳和我擁抱著

Did you get my card? (Christmas card)
妳收到了我的卡片嗎?(聖誕卡片)
Did you read my love letter? (Did you read my love letter?)
妳看了我寫的情書嗎?(妳看了我寫的情書嗎?)
Did it touch your heart? (Did it touch your heart, girl?)
它有讓妳心動嗎?(它有讓你心動嗎?女孩?)
When you read my love letter (My Christmas love letter)
當妳在看我寫的情書的時候(我的聖誕情書)

My hope is, I hope these words find you in the perfect mood
我的希望是:我希望這些話能讓妳找到完美的心情
I wrote this letter according to my love for you
我照著我對妳的愛寫了這封信
So I hope these presents will travel safely to where you are
所以我希望這些禮物能安全的送到妳所在之處
You'll find my heart with a ribbon wrapped on it in a box
妳將發現我的心會用綁著緞帶的禮物盒包裝著

Though near or far, I will find a way to send my love
不論是近還是遠,我都會找到方法來傳送我的愛
Only pray that it don't come back, return to sender
只祈禱它別回到發送者的手上
If you are reading this I hope that things are well
若妳剛好讀到這裡,我希望一切都很好
And you can text me back, you could write me back, just check your mail
而妳可以回訊息給我,妳可以回信給我,就去檢查妳的信箱吧

Did you get my card, (My Christmas card, yeah?)
妳收到了我的卡片嗎?(我的聖誕卡片)
Did you read my love letter? (Did you read my love letter, girl?)
妳看了我寫的情書嗎?(妳看了我寫的情書嗎,女孩?)
Did it touch your heart? (When you read it)
它有讓妳心動嗎?(當妳在看的時候)
When you read my love letter (My love)
當妳在看我寫的情書的時候(我的愛)

Did you get my card? (Did it make you smile, yeah?)
妳收到了我的卡片嗎?(它是否讓妳微笑了呢?)
Did you read my love letter? (Did it leave you again, yeah?)
妳看了我寫的情書嗎?(它是否再次離開妳了呢?)
Did it touch your heart? (Did it make you wanna write me back, baby?)
它有讓妳心動嗎?(它是否讓妳想要回信給我呢,寶貝?)
Did you get my love letter?
妳收到了我的情書嗎?
All the latest things, hold me
所有關於最近的事情,抱緊我

Do, do, do, do, do, do, do, do, do, do
都、都、都、都、都、都、都、都、都、都
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah
耶、耶、耶、耶、耶、耶
Latest things
最近的事
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la
啦、啦、啦、啦、啦、啦、啦、啦、啦、啦

Sound beautiful, sound real good
聽起來真漂亮,聽起來真的很棒
Break it down, I wanna have some fun, give me the cowbell
來點別的吧,我想要來點有趣的,給我那個牛鈴
Y'all wanna have some fun with me?
你們想跟我來點有趣的嗎?
It's Christmastime, we might as well have some fun, uh
這是聖誕節耶,我們不妨來些樂趣,呃

Break down, break it down
來點別的吧,別墨守成規
Break down, break it down, uh
來點別的吧,別墨守成規

I'm a tell you who I am, I'm a tell you what I'm looking for
我會告訴你我是誰,我也會告訴你我在尋找甚麼
Now when I tell you what I'm looking for
現在我告訴妳我在尋找甚麼
If you fit that description, come my way, baby, uh
如果你符合這些描述,就出來吧,寶貝

I am just a snowman and I'm looking for a snow girl, come on
我只是一個雪人,而我正在尋找一個雪女孩,來吧
I am just a snowman, come on, baby
我只是一個雪人,來吧,寶貝
And I'm looking for a snow girl
而我正在尋找一個雪女孩
Yeah, freestyle
耶,自由發揮

It's Christmas time in the hood and everybody is charged
聖誕節就快到了,而大家也都蓄勢待發
This beat's so out of this world, they're stepping up on Mars, yeah
這個節奏真是在這世上絕無僅有,它們都準備要跳上火星了,耶
So move your mopes, walk on in, say, hell with security
所以拋掉你的憂鬱,向前走吧,說聲:沒在怕的啦 (這句真的不知道該怎麼翻)
'Cause Kell's is having a Christmas party and everybody's V.I.P.
因為Kell辦了一場聖誕派對,而大家都是座上嘉賓

Now I know we all have our problems
現在我知道我們都有自己的煩惱
I'm just trying to make it better
我只是試著讓它變得更好
So I had to put on my music cape and write this love letter
所以我不得不披上我的音樂斗篷來寫這封情書
Come on, baby
來吧,寶貝

Dance, step, groove, whatever *repeat
跳吧、踏吧、盡情享受、管它的

 

2015.01.08

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Morpheus Lai 的頭像
    Morpheus Lai

    莫菲爾斯

    Morpheus Lai 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()